Hoe Werkt Sjauf?

Snel en Comfortabel thuiskomen

De snelste en meest comfortabele manier om thuis te komen na een gezellig avond uit, is in je eigen auto met een chauffeur die je veilig naar huis rijdt. Met de Sjauf app kan je nu heel eenvoudig en betaalbaar, een chauffeur voor je eigen auto boeken.

Bepaal zelf wie er rijdt

Selecteer jouw chauffeur op basis van prijs, rijervaring, leeftijd en natuurlijk de ervaringen van andere gebruikers. Kies de chauffeur die bij jou past.

Je ontvangt meerdere biedingen van chauffeurs. Selecteer de chauffeur aan de hand van de beste prijs, ervaringen en het tijdstip dat hij op de vertreklocatie aanwezig kan zijn.

Eenvoudig cashloos betalen via de app

Betalen is gemakkelijk en veilig met onze ingebouwde betaalmethoden in de Sjauf app. Registreer jouw credit card en jouw betalingen worden voortaan via de app geregeld.  Je hoeft geen contant geld meer op zak te hebben en je hebt nooit last van gedoe met betalen na afloop van je rit!

 

De volgende creditcards worden momenteel ondersteund:

Hoe komt een ritprijs tot stand?

Wanneer je een rit aanvraagt in de Sjauf app, ontvang je biedingen van meerdere chauffeurs. Wij geven het woord aan chauffeur Tobias, die uitlegt hoe hij zijn geboden ritprijs berekent.

"Als ik een nieuwe aanvraag van een klant zie, ga ik meteen na hoeveel tijd ik kwijt ben met het rijden en in het openbaar vervoer. Daarnaast hou ik rekening met mijn eventuele reiskosten. Het is helemaal mooi wanneer de klant de kant  opgaat, als waar ik zelf heen moet. Dan maak ik de prijs nog een stukje lager"

Veelgestelde Vragen

Heb je geen antwoord kunnen vinden op jouw vraag of wil je gewoon meer te weten komen over Sjauf?

 

Kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen en lees van andere klanten aan ons hebben gevraagd!

Naar veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen

Antwoorden op de dingen die het eerst in je opkomen.

  • >    Waar vind ik de Sjauf app?

    Sjauf is voor iOS in de appstore te downloaden op iPhone, iPad en iPod Touch. Zorg er wel voor dat je IOS 9.0 of nieuwer hebt.

     

    De Sjauf app voor gebruikers is te herkennen aan de witte achtergrond met het rode Sjauf logo, deze app moet je downloaden wanneer je een chauffeur wil boeken. De Sjauf Pro app is te herkennen aan de zwarte achtergrond met het witte Sjauf logo. De Sjauf Pro app is bedoeld voor de chauffeurs van Sjauf en is alleen te downloaden wanneer de chauffeur toegang wordt verleend tot het platform. Deze app is dus niet voor gebruikers bedoeld.

  • >    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    Je wachtwoord kun je alleen wijzigen wanneer je uitlogt en vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’ klikt. Je ontvangt dan een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

  • >    Op welke manieren kan ik betalen in de Sjauf app?

    Op dit moment werkt de betaling van Sjauf alleen door middel van je creditcard. Deze gegevens voer je slechts één keer in, bij het creëren van je persoonlijke account.

  • >    Hoe kan ik een btw-factuur van mijn betaling opvragen?

    Direct na bevestiging van een rit ontvang je een email met betalingsbewijs, hierin vind je een link waarmee je een btw factuur aan kunt vragen. Dit kan door een mail naar support@sjauf.nl te sturen.

  • >    Wanneer ontvang ik een bod op mijn ritaanvraag?

    Z.s.m. aanvraag: Binnen 15 minuten ontvang je een drietal originele biedingen van verschillende chauffeurs. Naast het geboden bedrag waarvoor zij de rit graag uitvoeren, zie je een foto van de chauffeur, de rating van de betreffende chauffeur en de verwachte tijd van arriveren op het vertrekadres.

    Later aanvraag: Wanneer je de rit 3 uren of minder voor de aanvang aanvraagt, ontvang je binnen 15 minuten biedingen. Wanneer je tussen 3 en 6 uur van te voren aanvraagt ontvang je binnen 30 minuten biedingen van de chauffeurs. Vraag je tussen de 6 en 24 uur van te voren een rit aan dan kun je tot 6 uur voor de rit biedingen verwachten. Naast het geboden bedrag waarvoor zij de rit graag uitvoeren, zie je een foto van de chauffeur, de rating van de betreffende chauffeur en de verwachte tijd van arriveren op het vertrekadres.

  • >    Hoe kan ik mijn chauffeur bereiken?

    Direct na het bevestigen van de rit, verschijnt informatie over jouw chauffeur op je ‘dashboard’. Je kunt de chauffeur bellen via de app, door op het vlak ‘bellen’ te klikken. Binnenkort kun je ook via de een chatbox in de app berichten naar je chauffeur sturen.

     

    Jouw chauffeur stuurt 15 minuten voordat hij bij de vertreklocatie is een bericht. Zo weet je exact wanneer hij of zij er is en kun je daar alvast rekening mee houden. De chauffeur zal altijd even bellen wanneer hij gearriveerd is. Hij blijft na arriveren 15 minuten op locatie wachten zodat je de tijd hebt om hem/haar te vinden.

  • >    Worden de chauffeurs door Sjauf gescreend?

    Alle chauffeurs die toegang hebben tot het platform Sjauf zijn uitgebreid gescreend. Alle chauffeurs beschikken over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Verder worden de chauffeurs van Sjauf uitgebreid getoetst op gebied van gevarenherkenning en verkeersinzicht. Alle chauffeurs ondergaan deze uitgebreide testen voordat zijn biedingen uit kunnen brengen op ritten.

Gebruikers

Chauffeurs

FAQ

Sjauf HQ

Goudsesingel 136

3011 KD Rotterdam

Nederland